Online vindbaar zijn op een unieke, klantgerichte manier? Dat is de kracht van inbound marketing! Inbound marketing zorgt ervoor dat klanten bij jou terecht komen voor producten of problemen. Hoe we dat doen? Wij zorgen ervoor dat jouw website het online informatiepunt wordt binnen jouw vakgebied. Dit doen we door het schrijven van blogs en white papers, het maken van landingspagina's en het beheer van sociale media. Wij visualiseren de wensen van jouw doelgroep, schrijven content naar aanleiding van hun vragen en wensen en zorgen dat deze content goed vindbaar is op het internet. Inbound marketing bevat het schrijven van kwalitatieve content, zoekmachineoptimalisatie en sociale media marketing. Bovendien kun je inbound marketing uitstekend combineren met diensten als Google Ads en Facebook advertising.
Wat is inbound marketing?
Bij inbound marketing draait het om het binnenhalen van nieuwe contacten die geïnteresseerd zijn in jouw producten en/of diensten. Een van de manieren waarop wij dit doen is door het aantal organische bezoekers te verhogen. Het schrijven van relevante content, die hoog scoort in Google en uitnodigt tot conversie, helpt daarbij.
De grafiek hiernaast laat de groei zien bij een van onze inbound klanten. Het aantal organische bezoekers is in een half jaar gestegen van 30 naar 150 bezoekers. Het aantal leads is daarnaast gegroeid van 1-2 naar 9-10 per maand.
Wij werken bij inbound marketing samen met de meest moderne softwarepakketten. Wij integreren ons softwarepakket in jouw website, schrijven blogs, informatiefolders en white papers. Ook bouwen we landingspagina's en sturen we gerichte e-mailmarketing naar je klanten en prospects. Hubspot geeft je inzicht en overzicht in al je klanten, leads en geïnteresseerden.
Waarom inbound marketing
Het verdient zichzelf terug
Wat levert het op? Een vraag die bij ieder marketingproduct gesteld wordt. Het is niet altijd even makkelijk om resultaten te bewijzen. Bij inbound marketing is het mogelijk om je marketingresultaten te laten zien aan de hand van herkomst en customer journey. Daardoor kwantificeer je resultaten en kun je precies terugzien welke klanten via inbound bij jou terecht zijn gekomen.
Kwalitatieve leads
Bij inbound marketing werken wij intensief met je samen, zodat we écht weten waar we het over hebben. We gaan met je in gesprek over klanten, doelgroepen en prospects en maken op basis van die gesprekken persona's. Voor deze persona's schrijven we kwalitatieve teksten die zich toespitsen op jouw doelgroep en goed vindbaar zijn in Google. De leads die je verzamelt zullen daardoor van hoger niveau zijn.
Van prospect naar klant
Inbound marketing zorgt ervoor dat jouw doelgroep jouw bedrijf online weet te vinden. Wil je meer weten over onze werkmethodes of over de software die wij gebruiken? Lees dan onze white paper over inbound marketing. In deze white paper lees je ook welke mogelijkheden we voor jou in petto hebben.