Online vindbaar zijn op een unieke, klantgerichte manier? Dat is de kracht van inbound marketing! Inbound marketing zorgt ervoor dat klanten bij jou terecht komen voor producten of problemen. Hoe we dat doen? Wij zorgen ervoor dat jouw website het online informatiepunt wordt binnen jouw vakgebied. Dit doen we door het schrijven van blogs en white papers, het maken van landingspagina's en het beheer van sociale media. Wij visualiseren de wensen van jouw doelgroep, schrijven content naar aanleiding van hun vragen en wensen en zorgen dat deze content goed vindbaar is op het internet. Inbound marketing bevat het schrijven van kwalitatieve content, zoekmachineoptimalisatie en sociale media marketing. Bovendien kun je inbound marketing uitstekend combineren met diensten als Google Ads en Facebook advertising.

Wat is inbound marketing?

Bij inbound marketing draait het om het binnenhalen van nieuwe contacten die geïnteresseerd zijn in jouw producten en/of diensten. Een van de manieren waarop wij dit doen is door het aantal organische bezoekers te verhogen. Het schrijven van relevante content, die hoog scoort in Google en uitnodigt tot conversie, helpt daarbij.

De grafiek hiernaast laat de groei zien bij een van onze inbound klanten. Het aantal organische bezoekers is in een half jaar gestegen van 30 naar 150 bezoekers. Het aantal leads is daarnaast gegroeid van 1-2 naar 9-10 per maand.

Wij werken bij inbound marketing samen met de meest moderne softwarepakketten. Wij integreren ons softwarepakket in jouw website, schrijven blogs, informatiefolders en white papers. Ook bouwen we landingspagina's en sturen we gerichte e-mailmarketing naar je klanten en prospects. Hubspot geeft je inzicht en overzicht in al je klanten, leads en geïnteresseerden.

Waarom inbound marketing

Het verdient zichzelf terug

Wat levert het op? Een vraag die bij ieder marketingproduct gesteld wordt. Het is niet altijd even makkelijk om resultaten te bewijzen. Bij inbound marketing is het mogelijk om je marketingresultaten te laten zien aan de hand van herkomst en customer journey. Daardoor kwantificeer je resultaten en kun je precies terugzien welke klanten via inbound bij jou terecht zijn gekomen.

Kwalitatieve leads

Bij inbound marketing werken wij intensief met je samen, zodat we écht weten waar we het over hebben. We gaan met je in gesprek over klanten, doelgroepen en prospects en maken op basis van die gesprekken persona's. Voor deze persona's schrijven we kwalitatieve teksten die zich toespitsen op jouw doelgroep en goed vindbaar zijn in Google. De leads die je verzamelt zullen daardoor van hoger niveau zijn.

Van prospect naar klant

Inbound marketing zorgt ervoor dat jouw doelgroep jouw bedrijf online weet te vinden. Wil je meer weten over onze werkmethodes of over de software die wij gebruiken? Lees dan onze white paper over inbound marketing. In deze white paper lees je ook welke mogelijkheden we voor jou in petto hebben.

Vraag onze white paper aan

Inbound marketing zorgt voor meer leads tegen lagere kosten. Deze praktische training vertelt je hoe. We helpen je met de eerste stappen naar inbound marketing met onze white paper. Word succesvol in online leadgeneratie, leer meer over marketing automation.

Vraag onze white paper aan

Buyers journey campagne

Op ‘klantreis’ met SPIKKER Iedereen, of je nu op zoek bent naar een nieuwe keuken, een lekker restaurant of een kwalitatieve leverancier, zoekt op internet. We oriënteren ons, twijfelen, worden enthousiast, zoeken verder en uiteindelijk schaffen we een product of dienst aan. Dat proces noemen we een buyers journey, oftewel in goed Hollands: een klantreis.

SPIKKER gebruikt deze klantreis als fundament voor onze inbound marketing. De klant van onze klant staat daarbij centraal.

De reis heeft altijd hetzelfde startpunt, de klant heeft een probleem. Daarvoor zoeken ze een oplossing. Onze klanten hebben die oplossing in huis. Maar hoe komt hun klant dat te weet? Daar is content voor nodig en dat verzorgt SPIKKER.

Social media

Content die ertoe doet is het waard om gedeeld te worden. Gebruik de verspreidingskracht van de voor jou relevante sociale kanalen om bezoekers naar je website te leiden.

Call-to-action

Conversie is waar je naar op zoek bent als marketeer. Van bezoeker naar lead, van lead naar klant: met call-to-actions beweeg je kopers om de volgende stap te zetten.

Bloggen

Schrijf artikelen die inspelen op vraagstukken van je doelgroep en trek bezoekers naar je site. Je hebt de kennis en expertise al in huis, je hoeft deze alleen nog maar te delen.

Paid campagnes

Je hoeft niet te kiezen tussen organisch en betaald verkeer, ze zijn complementair. Zodra je organisch bereik toeneemt stel je je paid budget naar beneden bij.

Landingspagina's

Websitebezoekers zijn goed; de volgende stap is de conversie naar leads. Met landingspagina’s zet je je premium content achter een formulier, zodat je de benodigde gegevens vergaart.

Lead nurturing

Een lead beweegt niet vanzelf door je funnel heen, vaak moet je hem een handje helpen. Met lead nurturing richt je een geautomatiseerd proces met relevante opvolging in.

E-mail

E-mail is nog steeds het best converterende marketingkanaal. Zet lead nurturing workflows en geautomatiseerde opvolging in om leads door je funnel heen te trekken.

Offers

Offers zijn de hoeksteen van een inbound marketing funnel. Voor premium content zoals whitepapers, e-books, webinars etc. laten bezoekers hun gegevens achter.

Analytics

Resultaatgedreven marketeers sturen op data, niet op onderbuikgevoel. Maak gebruik van overzichtelijke analytics om aan de juiste knoppen te draaien.

Campagnes

Je kunt nog zulke mooie offers hebben, als je er geen leads mee genereert voegen ze niets toe. Met gerichte campagnes activeer je offers zodat deze bij je doelgroep onder de aandacht komen.

SEO

Zoekmachines houden van relevante, vindbare en verteerbare informatie. Realiseer een sterk organisch bereik met content die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Marketing automation

Marketing automation is meer dan software waarmee je terugkerende taken automatiseert. Nurture prospects met gepersonaliseerde content op het juiste moment en help sales de deal te sluiten.

Maak jouw keuze

Meer weten over
inbound marketing?


Vraag onze white paper aan

Vraag gratis consult aan

Is inbound marketing geschikt voor jouw bedrijf? Niks geen saaie consults bij SPIKKER. Wij doen aan consult’n en lunch’n.

Kom lunchen