Een bijzondere campagne met een bijzondere doelgroep. Het project ‘Become a Local Hero’ richt zich op jongeren van veertien tot achttien jaar. De betrokkenheid van jongeren bij vrijwilligerswerk wordt steeds belangrijker, om in de toekomst te kunnen blijven voldoen aan de grote vragen van vergrijzing. Maar hoe laten we jongeren meebouwen aan hun eigen toekomst? Hoe worden zij geënthousiasmeerd om vrijwilligerswerk te doen? Met die vragen klopte Carrefour aan bij SPIKKER.

Website
Sfeer
Leaflets

Doelgroepanalyse

SPIKKER deed strategisch onderzoek en een uitgebreide doelgroep analyse. Door bij het testpanel van meer dan 200 personen een gerichte enquête af te nemen, kwamen we meer te weten over de doelgroep. De uitslagen waren met zekerheid verrassend te noemen! Jongeren werden niet gedreven door een beloning, maar door het gevoel van trots, iets willen leren en anderen helpen.

Strategie

SPIKKER adviseerde de kernboodschap van de campagne ‘trots’ met bijbehorende naam: Become a Local Hero. De strategie werd ontwikkeld: jongeren prikkelen met stoere campagnemiddelen die het gevoel van trots aanwakkeren. Een campagnestijl met felle kleuren, stoere letters, capes en maskers werd onderdeel van deze strategie.

Fotografie en video

De deelnemende Local Heroes werden in de SPIKKER fotostudio en in actie gefotografeerd. Ook maakte SPIKKER een toffe video van Local Heroes in actie tijdens het doen van vrijwilligerswerk. Het resultaat: mooi campagnebeeld dat breed kon worden ingezet!

Website

De website voor Local Hero werd het levende middelpunt van de campagne. Het doel was natuurlijk deelnemende jongeren, maar ook bedrijven moesten door de website worden geprikkeld om mee te doen. Door een informatieve website met prikkelend beeld en blogs van Local Heroes werd de toon gezet.

Bekijk de website

Posters

SPIKKER ontwikkelde stoere posters die op de scholen werden verspreid. Aansluitend gaf Carrefour tijdens de lessen informatiebijeenkomsten voor de leerlingen over Become a Local Hero. Zo kwamen de jongeren onvermijdelijk in contact met het project.

Online campagnes en social media

Om aanmeldingen te verzamelen maakte SPIKKER gerichte online campagnes. Per regio werden verschillende campagnemiddelen en doelgroep instellingen gerealiseerd, om zo specifiek mogelijk te targetten. Met win-acties, blogs, video en ervaringen werden zowel campagnes op de jongeren zelf, als op de ouders gericht. Een grote database met enthousiaste Local Heroes als resultaat!

Ik wil ook een knallende campagne